Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Plockade en Hu 803a ur en 02ans XC70 och monterade i den i min 02a S60. Rattknappar belysning osv fungerar klockrent som de ska, men jag har en felkod som stör mig då allt annat är okej det är felkod AUM-49FD. Har funderingar kring att bara kasta in mjukvara och testa, har varit i kontakt med min lokala Volvohandlare och de säger att det eventuellt kan fungera, skulle vilja ha lite mer kött på benen innan jag lämnar in den då de iallafall tar betalt för mjukvara + jobb även om det inte fungerar, vid mjukladdnig för el infällbara backspeglar tog de 450:- för att ladda mjukvaran som tog 3 min, kaffet hann inte ens svalna innan han kom och sa att det var klart. Så kan jag få lite mer råd här kanske jag kan spara 6-800:- på en mjuvaruladdning som iallafall inte löser problemet.

Bild
byte från 603 till en 803 i min S60, laddade mjukvara för allt och fungerar klockrent, gäller bara
att hårdvarunummer på stereon stämmer överens med din bil annars kommer de inte kunna ladda nåt
å andra sidan så behöver du inte heller betala för mjukvaran heller (jag behövde inte göra det, för jag laddade annat då)
om du inte ska ladda nåt annat sammtidigt, märkligt att de tar betalt för nåt som de in kan köpa och ladda i din bil

vid första försöket så hade jag hårdvarufel på 803 stereo som inte fungerade till min bil (fick inte betala för mjukvaran), letade på en
med rätt nummer och allt är ok nu
ThunderAce skrev:byte från 603 till en 803 i min S60, laddade mjukvara för allt och fungerar klockrent, gäller bara
att hårdvarunummer på stereon stämmer överens med din bil annars kommer de inte kunna ladda nåt
å andra sidan så behöver du inte heller betala för mjukvaran heller (jag behövde inte göra det, för jag laddade annat då)
om du inte ska ladda nåt annat sammtidigt, märkligt att de tar betalt för nåt som de in kan köpa och ladda i din bil

vid första försöket så hade jag hårdvarufel på 803 stereo som inte fungerade till min bil (fick inte betala för mjukvaran), letade på en
med rätt nummer och allt är ok nu
Hade fel hårdvarunummer jag med, så ingen mjukvara kunde laddas, hur kan man få fram hårdvaru nummer? Hur fungerade din stereo när du hade hårdvarufel? Allt verkar fungera som det ska, med rattknappar och liknande, så var är det egentligen man förlorar på att ha "fel" hårdvara så? Märker ingen större skillnad sen jag gick in i de dolda menyerna och ändrade "EQ" till S60 från XC70..
fel hårdvarunummer ingen mjukvara för min del innebar att ingen CAN kommunikation funkar på stereon.

stereon blir fortfarande strömmatad och ljudet går ut till högtalarna men det blir inte rätt efterom
det finns en mjukvara för 803 och den inkluderar förstärkaren som stereon behöver

Ingen belysning på stereon heller.

rätt hårdvarunummer får du via VIDA, på just din bil, där ser man vilka 603 samt 803 passar

Holy Moses. Tvättar varje dag j Har +100 par[…]

Trasig ABS givare, men var?

Vad är det för läsare du anvä[…]

Re: Dörrlås under vintern.

Mycket vanligt. Fick precis förardörren […]

Har haft det riktigt kallt ute som lägst -35 […]