Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!
Har lyckats backa in i en stubbe i vintras med påföljd att spaken på dragkulan är borta. Hur får man bort kroken? Börjar bli dax för besiktning och vill inte få nedslag på draganordningen.
/ Patrik
PatrikS skrev:Hej!
Har lyckats backa in i en stubbe i vintras med påföljd att spaken på dragkulan är borta. Hur får man bort kroken? Börjar bli dax för besiktning och vill inte få nedslag på draganordningen.Bild
/ Patrik
Du får skruva isär hela kåpan, min satt med 4st t25 torx, sen kan du plocka isär hela och dra ut sprinten. OBS besikningen godkänner ingen modifikation av handtaget, tidigare ägaren på vår s60 hade gjort om och svetsat handtaget, såg väldigt seriöst ut, och låsningen fungerade som det skulle men det godkändes inte. Volvo säljer inga delar löst utan säljer bara hela dragkroken. Har du någon självplock i närheten? I så fall går det bra att plocka isär och ta därifrån. Finns inte självplock så kontakta mig via PM så ska jag kolla vad jag har liggandes.
Läckage av glykol, V70 D2

Hej, Har en V70 med D2-motor från 2013 som […]

Jag gjorde vad jag borde ha gjort tidigare och let[…]

Trasig ABS givare, men var?

Läs ut felkoden så får du svaret[…]

EDC16C31 185hk D5244T4

Hej. Mitt första inlägg. Jag har alltid […]