Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Thomas J
Hej! min bil rycker vid jämn fart. men inte varje gång man kör utan typ vid var 3:de start. går perfekt på tomgång och lättstartad.
Har haft den inlämnad på volvo men dom hittade inga felkoder. har bytt tändstift och soppafilter men den rycker ändå. nån som har några tips vad det kan vara för fel. Har även bytt databox och gasspjäll.
Mvh Thomas
av Daddan
Turboreglerventilen kanske? Har du kollat den? Ny kostar c:a 800:-.
av Thomas J
Hur kollar man den? eller byter man bara. Är det den som sitter på luftburken med kablar och slangar.
Mvh Thomas
av T5R
Total can uppgradering hjälper nog inte. Inte enligt min service mekaniker på volvo.

Jag skulle mera tro på den så kallade luftmassamätaren som strular, jag hadde snarliknande problem på min bil förra hösten och det visade sej vara luftmassamätaren, vart den sitter vet jag inte men de va den som va fel. Prova byta den du!
av Thomas J
Den är ny bytt och databoxen med. Turboreglerventilen är bytt. gasspjället är bytt. finns snart inte så mycket mer att göra än att sälja skrotet ALLDRIG mer VOLVO.
av Daddan
Spridare och tänspolen kollade?

Aldrig mer Volvo eftersom ej felande saker bytts? Skulle det inte bli likadant med annat märke att den fortsätter att gå dåligt om man byter fel saker? Det låter dyrt att byta allt innan felet konstaterats. Sen kan man ju alltid kolla att alla slangar till luft och soppa är hela och fina och att bränslepumpen fungerar som den ska.
Användarvisningsbild
av greeeken
Nu är ju frågan, vem är det som bytt allt?
Har han gjort det själv eller är det en verkstad som gjort det.
Iså fall är det verkligen dåligt gjort av verkstan.
Pengarna tillbaka.

Sen så håller jag med, detta kan hända alla bilar oavsett märke.
Byter man utan att veta vad det är för fel kostar det mkt
En ganska vanlig 245:as liv

Kul sommarresa! Jag antar bilen drog till sig en d[…]

Tråkigt med rosten, det är tyvärr […]

Generator laddar ej batteriet

IMG_9881.jpeg Köpte en lödkolv och l&o[…]

Noterat, tack!