Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej har fått fram en felkod som sägs vara lambda sensor 1 första men det jag inte förstår är att jag inte har någon felkod på själlhuset som det släppt i under som är tejpad runt om och varvar o har sig emellan man växlar o så . Tänker om det är dem som kan få den att reagera fel iomed att "förra ägaren" hade bytt den men den ser gammal ut men hur som helst vad rekommenderas själlhuset går att köra med så vill helst inte byta det men måste få motorlampa att slockna då jag fick en tvåa på bes på den . Tacksam för svar
Lite intressant att veta vad du fått felkoderna från, och vilka felkodsprogram som används?
Om det är spjällhuset som spökar o lampan lyser så HAR du en felkod.
Så att byta främre lamdasonden på "chans" verkar inte vettigt enligt mitt sätt att se det.
Läs av bilen på riktigt så kommer du säkert närmare problemet.....
Jag tänker på Vida eller PPC i första hand....
Sedan skulle det kunna vara intressant att veta vad du åker i för bil ?
Typ Årsmodell, Vilken motor, antal mil......
wissel skrev:Lite intressant att veta vad du fått felkoderna från, och vilka felkodsprogram som används?
Om det är spjällhuset som spökar o lampan lyser så HAR du en felkod.
Så att byta främre lamdasonden på "chans" verkar inte vettigt enligt mitt sätt att se det.
Läs av bilen på riktigt så kommer du säkert närmare problemet.....
Jag tänker på Vida eller PPC i första hand....
Sedan skulle det kunna vara intressant att veta vad du åker i för bil ?
Typ Årsmodell, Vilken motor, antal mil......
Hej wissel har använt mig av biltemas felkodsläsare för 1000 lapp känns lite skumt att den inte reagerar på men om den får tjuvluft pga att det är ett hål i själlhuset men dem varvar alltid samma fram.pch tillbaka och tomgången e samma på tomgång men så fort man åker är den på över 1100 varv till 1.5 märkligt fel som är svårt att förstå
Volvo 740 leksaksbil

Volvo 740 polisbil. Skick enligt bilder. Samlarobj[…]

Luktar avgaser i kupen

Felet är hittat, den läkte vid DPF inf&a[…]

Jag har märkt att förbrukningen vid ladd[…]

Du vågar! :-)