Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jimjam
#100009
Hej alla!
Min bil (v70 t5-01 med normalt chassi och nivå) är så jäkla spårig på sveriges vägar.

Förra året bytte jag alla bussningar i framvagnen till hårdare typen samt alla stag.
Bussningarna bak är mjuka men hela.
Gjorde även en fyrhjulsmätning och allt kändes bra.
I år när sommardäcken åkte på igen så är det samma visa som förut!
Spårigt som fan......
Är det en fyrhjulsmätning som gäller igen???
Har ni något tips på detta. Annars gillar jag bilen skarpt.

Fälgarna är volvos standard 17"

//Jimjam
:evil:
av Daddan
#100084
Däckens dimensioner?
Rätt däcktryck?
av DaAddez
#100120
jimjam skrev:Hej alla!
Min bil (v70 t5-01 med normalt chassi och nivå) är så jäkla spårig på sveriges vägar.

Förra året bytte jag alla bussningar i framvagnen till hårdare typen samt alla stag.
Bussningarna bak är mjuka men hela.
Gjorde även en fyrhjulsmätning och allt kändes bra.
I år när sommardäcken åkte på igen så är det samma visa som förut!
Spårigt som fan......
Är det en fyrhjulsmätning som gäller igen???
Har ni något tips på detta. Annars gillar jag bilen skarpt.

Fälgarna är volvos standard 17"

//Jimjam
:evil:

Hej! hade exakt samma problem med mina hjul.
Beställde fyrhjulsinställning. samt byts av däck. Däcken byttes en vecka innan o efter bytet så vart bilen som en dröm o köra, innan kändes det som om hela framvagnen kändes lös..
mitt tips är att byta däck om dom börjar bli dåliga

// Andreas V70N-01
av JK24T
#100227
Jag bytte till Powerflex bussningar i undre länkarmarna och det blev stor skillnad.
Vågar tom. köra om nuförtiden :)

Höj även lufttrycket till ca 2,8 Bar.

- Johan
av Daddan
#100307
JK24T skrev:Jag bytte till Powerflex bussningar i undre länkarmarna och det blev stor skillnad.
Vågar tom. köra om nuförtiden :)

Höj även lufttrycket till ca 2,8 Bar.

- Johan
2,8 i 225/45/17 är sänkning från de rekommenerade 2,9... Läs i tanklocket. Jag kör på 3.
Dålig bas i Pontiac trans am 1977

Det är troligt att den är för t&aum[…]

Kass generator? V70-2012

av Almer » 2026 tor 25 jun 22:59:02 Har en […]

Svajig S60 D4 R-Design 2017

Skulle nog sätta en hel del på att fr&a[…]

El till kylbox EX40 ?

Tack, men det hjälper inte mycket, då d[…]