Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vida har tyvärr inte hittat någon felkod. Så nu kollar jag här.

Om jag stampar på på treans växel så känner man att den hackar lite lite på höga varv. Samma på fyran och när jag hade i 5 an och plattan i mattan runt 200kmh så hacka den och precis som bensinen va slut. Släppte av och den gick som vanligt igen.

Nyligen bytt bensin filter.
Tror inte den tappade ladd mer att bensinen inte räckte till.

Vad mer kan styra soppan?
valln skrev:Min erfarenhet från forumet är att trim varken är positivt för driftsäkerheten eller för ett problemfritt ägande.
Jaså har du några exempel?
Jag har kört chips steg 1 i tre år.
Och tidigare hade jag chip i min Saab.
Ingen av dessa har/hade krångel som hade med chip att göra.

Sen att bromsarna är dåliga, spricka i rutan, dålig bussning, trasigt avgassystem skulle ha med chipet att göra. Jag anser det som vanliga slit saker.

Mitt chip har aldrig skadat bilen än
Jonas_latt skrev:
valln skrev:Min erfarenhet från forumet är att trim varken är positivt för driftsäkerheten eller för ett problemfritt ägande.
Jaså har du några exempel?
Jag har kört chips steg 1 i tre år.
Och tidigare hade jag chip i min Saab.
Ingen av dessa har/hade krångel som hade med chip att göra.

Sen att bromsarna är dåliga, spricka i rutan, dålig bussning, trasigt avgassystem skulle ha med chipet att göra. Jag anser det som vanliga slit saker.

Mitt chip har aldrig skadat bilen än
Det finns hur många trådar som helst om trim och det blir svårt att leta, men här är en tråd där det råder delade meningar om trim.
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... &sk=t&sd=a

Kanske är största problemet med seriöst trim att trimmare tar större risker och skruvar själv i större utsträckning.
Om man har trim är det högre sannolikhet att man också konverterar till xenon och byter stereo mm, det brukar inte heller vara positivt för problemfritt ägande.
Jag erkänner villigt att jag tror på originalkonfigurationer och är också negativ till piratfälgar.
Personligen skulle jag aldrig köpa en bil som är trimmad, kanske är jag för konservativ.
Volvo 740 leksaksbil

Volvo 740 polisbil. Skick enligt bilder. Samlarobj[…]

Luktar avgaser i kupen

Felet är hittat, den läkte vid DPF inf&a[…]

Jag har märkt att förbrukningen vid ladd[…]

Du vågar! :-)