Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Är det någon som vet hur jag tar bort mittkonsollen på min v70 2004. Jag vill ta bort den för att titta om de två vajrar som går från handbromsen till bakhjulen har gått av.

När jag drog för hårt i handbromsen så kändes det som att ena vajern gick av eftersom jag har lite bromsverkan kvar i handbromsen men inte som den ska vara. Dessutom går handbromsen dra upp väldigt lätt utan större motstånd, så något har lossnat eller gått av.

Så hur tar jag bort panelen i mitten mellan förarsätet och passagerarsätet där handbromsen sitter så jag kan undersöka om vajern gått av eller något annat gått sönder där.

Tack
Jag hittad en guide som var bra.
http://jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=42&t=10797

Nu tror jag att jag har lokaliserat problemet men är inte säker. Det sitter en gummiplugg som jag tror att jag har dragit igenom metallhålet. Om man tittar på bilden så ser man att ena gröna pluggen är längre fram än den andra. Tittar man noga ser man att pluggen har en kant och ska inte kunna åka igenom metallhålet men jag tror jag har lyckats dra den igenom ändå och därför är ena vajern lättare att dra än den andra.
Men jag är inte säker ännu.

Bild

Vet inte riktigt vad jag ska göra nu. Går inte att peta tillbaka den gröna pluggen, den sitter stenhårt.
Tog en till bild men det är svårt att ta bra bilder när vinklarna är så svår att fånga.
Men på denna bild ser man att att ena pluggen som är okej är helt synlig. Medan den andra knappt syns eftersom den är dragen igenom metallhålet.

Jag tror det som hänt är att jag har när jag drog i handbromsen i en brantbacke där jag skulle sjösätta båten en dag tog i för mycket och att ena vajern drogs igenom metallhålet.

Jag försökte trycka tillbaka den och lyckades men det verkar som att gröna plastpluggen är skadad för när jag drar i handbromsen kan jag dra gröna pluggen genom metallhålet. Den andra pluggen stannar emot metallhållet.

Jag tippar på att jag åker på att byta den vajer som är skadad.

Bild

Använde dimension 255/40-20 med fälgar p[…]

Identifiering Volvofälg

740 GLT 16 valve - Egen motor 155/159 hk samt en […]

Vad verkstaden gör beror på ditt specif[…]

Relä K uppbrunnet.

Nu stämmer inte senaste svaret märker ja[…]