Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Hej!

Hur är det nu, kan man få tv i bilen om man har RTI?

Isåfall, kan man se Tvn på de bakre skärmarna då om man har RSE?

Och tvärtom, kan man se filmer i RTin från RSE?

/Kalle
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Nej!

Nej!

Nej!

:wink:

Eller går och går, allt går! Men man blir tvungen att koppla in en digitalbox! Har man RSE från Volvo så kan man koppla in vad som helst till skärmarna, så länge maskinen har den klassiska sladden "röd, vit, gul" eller "röd, svart gul" (3st RCA-kontakter). Det går även att koppla in digitalbox, ipod, xbox osv osv till RTI-skärmen, men det krävs en speciell dosa till det. En inte helt enkel installation!
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Ok, så det går bra att koppla till de bakre skärmarna men det går sämre till RTI:n ? :???:

/Kalle
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
~Kalle~ skrev:Ok, så det går bra att koppla till de bakre skärmarna men det går sämre till RTI:n ? :???:
Ja, så kan man väl säga. RCA-uttagen finns redan på RSE, så det är bara att plugga in. Men till RTI:n måste man som sagt koppla till lite grejer.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Okej då vet jag :???: :)

/Kalle
av carpe_nemo
vad är en "RSE"?
och finns det någon länk till bilder eller beskrivning från någon som kopplat in tv i sin rti?har volvo en egen digitalbox som är anpassad för deras tv i tri?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
carpe_nemo skrev:vad är en "RSE"? har volvo en egen digitalbox som är anpassad för deras tv i tri?
RSE står för Rear Seat Entertainment och är två skärmar som sitter i nackstöden ihopkopplad med en dvd-spelare i mittkonsollen.

Volvo har ingen digitalbox för RTI-systemet, däremot så kan man till MY09 välja digitalbox om man beställer RSE-paketet.
av carpe_nemo
aha, då är jag med!
tror inte det blir aktuellt med något RSE paket då, dels för att jag har en gammal dam (00a) och dels för att jag saknar barnen som ska njuta....let´s face it, inte ofta man glider i baksätet :wink:
men hade tänkt köpa till en tv-mottagare till rti:n så man kunde få lite ql med den förutom bara navigation! finns det inget man kan göra för att få digitalt i den, eller få upp bild/film visning i den via ex. en ipod etc.?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Brainded skrev:En imiv lär väl inte vara något större problem att koppla in och lösa allt som Kalle frågade om?
Ja, det hade funkat. Kan dock vara lite struligt att koppla in.....

Bra återkoppling!

D4 VEA dricker olja

Nya turbon kommer imorgon. Blir att lyfta ur motor[…]

Hej hjälper en kompis med en c30 . Han skicka[…]

Hej! Har en B230 motor på ett stativ som int[…]