Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av popeye65
Tjena.

Såg i senaste utskicket från Skruvat.se en felkodsläsare med bluetooth till android telefon, länk: http://www.skruvat.se/Bluetooth-OBD-fel ... 93288.aspx
Hittar ingen tråd om den här på forumet, så jag undrar om det är någon på forumet som kan ge lite feedback på den.
Hittar inga omdöme på google om den.
Skall man satsa på en sådan eller en elm327 läsare?

//Popeye65
Användarvisningsbild
av milfshake
jag har en elm327 och köpt en torque app i market, funkar kanon på min s60r -05 och har även testat den i bmw 325 -07 opel vectra -08 honda civic type r -08 mm

kan få ut felkoder, och även släcka dem, och dessutom få fram livedata på bilen och massa skit. betala 300 för elm327 på tradera och 30kr för appen, bästa investering jag någonsin gjort
av S.t.r.a.n.D
Blir inte lurad att betala flera hundra för den där...

Som föregående skriver, köp en elm327. Finns på ebay för 70-80:- inkl frakt från asien. + 32:- för appen Torque Pro.
Användarvisningsbild
av wissel
Men dessa Läsare tar väl bara dom generella Koderna för motor/avgas ?
av S.t.r.a.n.D
wissel skrev:Men dessa Läsare tar väl bara dom generella Koderna för motor/avgas ?
Japp, bara generella samt att man kan släcka service/abs/srs lampor. Fördelen är att den passar massor av olika bilar och kostar "typ inget". Skadar inte att ha en liggandes i bilen. Går ju inte att ens jämföra med Dice/Vida men för dom kronorna kan den "vara bra att ha". :)
av S.t.r.a.n.D
popeye65 skrev:Tack för snabbt svar :D
Har nu lagt bud på en elm327 på ebay :D
Om du kör budgivning så kan du få dom ännu billigare. Jag köpte "Buy it now" för $12 = ca 80:- så gå inte över det..
av S.t.r.a.n.D
wissel skrev:SRS koder ????
Tror inte det...
Hmm, blev osäker nu. En på jobbet hade en v40 med lysande airbag lampa som han släckte. Han har en elm327 men han kanske använde något annat. En annan polare har nått kina-data-program(inte vida) i datorn med obd2 kabel, kanskehan använde det... :roll:
Lös jord i b230a

Under insuget på min b230a sticker det upp e[…]

Är väldigt vanligt med fel på h&[…]

Startproblem

Tycker det lutar starkt åt ett nytt batteri.

Tvättade bilen för första gån[…]