Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kimbo88
jag har en volvo v40 1,8i -99 som beter sig konstigt ibland när den känner för det. det är som om den inte får soppa eller misständer men det är så liten stund så det är svårt att säga när eller om man gör något speciellt när det händer :???:

Någon som vet vad det kan vara?
av mwood
Jag har samma problem med exakt samma bil och årgång. Brukar gå över när motorn är varm för mig men kan ibland "tveka" lite då också. Har själv inte försökt åtgärda direkt. Bytt tändstift o rengjort ventilhuset. Kör endast 98+ oktan
av kimbo88
allt ser bra ut men den dummar sig iallafall. undra om man ska skaffa en donator bil så man kan plocka delar och testa sig fram.

jag har så mycket problem med min bil så det är skrämmande. samtidigt så kan den då om jag trycker ner kopplingen helt utan förvarning kan någon svara på det också.
Användarvisningsbild
av Pinguen
går den konstigt när det går tungt för bilen? typ hög växel lågt varv?
Så hade jag det iaf. Då var det 2st tändhattar som hade sprickor i sig.
Kolla länken hur det såg ut. https://www.dropbox.com/s/15180o4beglvcdp/DSCN2159.JPG
av kimbo88
ibland blir det på lägre växlar men ytterst sällan på högre växlar. då är det som om man kör på fel växel och det hoppar och studsar men så gasar man upp den lite högre så är det borta. så jag fattar ingenting om min bil för stunden. men jag ska kolla lite noggrannare på tändhattarna och se om det är några sprickor i dom.

Hej, jag har en manuell v60 t4 2016 med b4204t19 s[…]

Jag nollställde min lampa oktober 2023. Den[…]

För den som är intresserad så finn[…]

Dumpventil?