- ons 10 jul 2013, 19:10
#768982
Jag har 3 fel på bilen:
Det första felet, som jag fick senast idag när jag startade bilen, då dör den bara direkt (startar, upp på tusen varv, direkt ner i döden). Startade om några gånger, sen höll jag lätt på gasen när jag startade för att den inte skulle dö direkt. När den väl inte dog direkt fick jag hålla på gasen lite för att den skulle varva upp, den gjorde lite motstånd, hostade och hade sig. Kring två minuter av att ha tvingat bilen vara i liv räckte det med en omstart så gick den som den skulle igen. Detta händer lite då och då när man startar bilen.
Det andra felet jag får, som säkert kan ha med laddtrycket att göra, är att den sänker bilens effekt ibland (troligtvis för att den får för högt laddtryck?) och gör det svårt att köra om på motorvägen då man kör med typ 140hk eller nått.
Det tredje felet, och det som märks nästan jämt, är tomgången i färd. Efter att ha kört någon minut märker jag att tomgången blir allt lägre, till slut går den ner till 0 när jag kopplar vid exempelvis rondeller/rödljus/korsningar. Då dyker den direkt ned till noll, hostar till och är uppe på tusen, dyker ned till noll, hostar, tusen, om och om igen. Snabb omstart av bilen så håller den tomgången som den skall igen.
Felen är intr alltid där, ibland går bilen som en klocka.. Dock är som sagt fel tre i princip alltid där när man kört två mil motorväg..
Hittills har jag bytt spolar, stift, Bränslefilter och lmm. Även gjort rent tomgångsmotorn. Har kollat felkoder hos riktig mekaniker och fick då bara för högt laddtryck. Någon aning om vad det kan vara och vad jag skall hitta på?
Tack på förhand.
Edit: Kan tillägga att det hackar kraftigt i motorn på låga varv ibland, och att den ibland är totalt kraftlös när jag växlar ner till trean för en rondell, dock vaknar den igen när jag lägger i tvåan.
Det första felet, som jag fick senast idag när jag startade bilen, då dör den bara direkt (startar, upp på tusen varv, direkt ner i döden). Startade om några gånger, sen höll jag lätt på gasen när jag startade för att den inte skulle dö direkt. När den väl inte dog direkt fick jag hålla på gasen lite för att den skulle varva upp, den gjorde lite motstånd, hostade och hade sig. Kring två minuter av att ha tvingat bilen vara i liv räckte det med en omstart så gick den som den skulle igen. Detta händer lite då och då när man startar bilen.
Det andra felet jag får, som säkert kan ha med laddtrycket att göra, är att den sänker bilens effekt ibland (troligtvis för att den får för högt laddtryck?) och gör det svårt att köra om på motorvägen då man kör med typ 140hk eller nått.
Det tredje felet, och det som märks nästan jämt, är tomgången i färd. Efter att ha kört någon minut märker jag att tomgången blir allt lägre, till slut går den ner till 0 när jag kopplar vid exempelvis rondeller/rödljus/korsningar. Då dyker den direkt ned till noll, hostar till och är uppe på tusen, dyker ned till noll, hostar, tusen, om och om igen. Snabb omstart av bilen så håller den tomgången som den skall igen.
Felen är intr alltid där, ibland går bilen som en klocka.. Dock är som sagt fel tre i princip alltid där när man kört två mil motorväg..
Hittills har jag bytt spolar, stift, Bränslefilter och lmm. Även gjort rent tomgångsmotorn. Har kollat felkoder hos riktig mekaniker och fick då bara för högt laddtryck. Någon aning om vad det kan vara och vad jag skall hitta på?
Tack på förhand.
Edit: Kan tillägga att det hackar kraftigt i motorn på låga varv ibland, och att den ibland är totalt kraftlös när jag växlar ner till trean för en rondell, dock vaknar den igen när jag lägger i tvåan.