Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nyligen köpt en s40-00 2.0t.
När man kör jämn gas/rullar över en vägbulla och sedan gasar igen så hackar bilen till en ordentlig gång. Sen går den som vanligtiigen.
Samma sak om man kör långsamt i en kurva och gasar precis efter så hackar den till en gång.

Hackande är 'kraftigt' och känns tydligt.

Spjäll huset är rent.
Stiften är fina.
Lmm är rengjord.
Bränsle filtret är bytt.
Inga felkoder i datorn.

Tips?
Senast redigerad av 2 Jonas_latt, redigerad totalt 0 gång.
Motorfästena? Bara ren spekulation från mig dock.
Nu har jag bytt bränsle pump, filter, och den som styr bränsletrycket i motor rummet vid spridarna.

Felet kvar står ändå.
Åkte nyss en sväng tomgång går kanon. Vid körning går den mer än kanon
Sen bromsar man in för en väg bulla på andra växeln rullar över och börjar gasa och då börjar den hacka några gånger. Sen är allt bra igen.
Vad kan detta bero på?
Nu har jag bytt bränsle pump, filter, och den som styr bränsletrycket i motor rummet vid spridarna.

Felet kvar står ändå.
Åkte nyss en sväng tomgång går kanon. Vid körning går den mer än kanon
Sen bromsar man in för en väg bulla på andra växeln rullar över och börjar gasa och då börjar den hacka några gånger. Sen är allt bra igen.
Vad kan detta bero på?
Nja. Det är nog mest för att jag alltid har i två över bullarna.
Men det händer också om jag åker i tex 60 i en lång kurva så börjar det hacka också.

Hittade igår en spricka i tänd spolen. Jag har limmat den över natten SSka byta stift och montera tillbaka spolen. Så får vi se.
Fler tips är välkommet.

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]