Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Sakohunter
När man byter lmm är det bara att byta eller måste man nollställa bilen eller något för att den ska känna av att det sitter en ny i?

Bilen går ryckigt och det känns som att kraften tar slut vid gaspådrag, kunde max köra på 3an i låg fart, växlade jag till 4an så höll bilen på att dö. Kopplar jag ur lmm så funkar det att köra bilen men den drar MASSA extra bensin och motorfläkten går igång och är på en bra stund när jag stänger av bilen. Testade att byta till en beg. lmm men hade fortfarande samma problem??? Måste man nollställa datan i bilen eller något när man byter??
Användarvisningsbild
av bernersjo
Du kanske redan har fått löst det.. Lyser de några lampor lr får du några felkoder? Lmm är bara att byta, de är inga konstigheter! Kolla även stift och tändspolar! Beroende på årsmodell så har ja hört att även datorboxen brukar ge sig (upp till -98 har ja för mig). Kolla också bränslepumpen så den orkar med att pumpa bensin (särskilt eftersom du sa att den inte orkar vid gaspådrag)

Lät batteriet ladda längre och hoppade i[…]

Polestar 5

Ser riktigt bra ut, sen är frågan om &q[…]

Du kan behöva nollställa dator minnet i […]

Kamremmen är "inget problem" (ä[…]