Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Wharfelind
Hej,

Jag har en V40 2,0 t -04 som handbromsen pajade på, lämnade in den till en verkstad och fick den fixad. Igår besiktigade jag bilen och besiktningsherren sa att handbromsen tog dåligt och att jag bör fixa den, fick dock ingen anmärkning. idag ringde jag upp verkstaden som fixade den, han sa att det inte finns så mycket mer att göra än det han gjorde sist eftersom "handbromsen är självjusterande". Vad innebär det? Stämmer detta?

Hälsningar den okunnige
av rattnalle
Vad gjorde verkstaden för jobb?
Om handbromswirerna byttes så kan man justera dom under armstödetmellan framstolarna.
Någon justering vid oken finns inte, kolvarna i oken justerar sig allt efter som beläggen slits.
Handbromsarmarna vid oken kan kärva då blir det dålig eller ingen bromsverkan
av Wharfelind
rattnalle skrev:Vad gjorde verkstaden för jobb?
Om handbromswirerna byttes så kan man justera dom under armstödetmellan framstolarna.
Någon justering vid oken finns inte, kolvarna i oken justerar sig allt efter som beläggen slits.
Handbromsarmarna vid oken kan kärva då blir det dålig eller ingen bromsverkan
Aha! Ja det kan man verkligen undra! Det var en privat liten verkstad mina föräldrar har anlitat och varit nöjda. Han bytte även en del jag inte hade bett honom byta (bad honom byta utetemeperaturgivaren men han bytte motortemperaturgivaren som det sen även blev felkod på hos besiktningen :???: ) så det blir nog till att leta upp en ny som inte är lika dyr som Volvo men ändå bra..

..Funderar om det kan vara någon diod i ge[…]

Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Tycker att ljudsystemet i min bil låter rikt[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]