Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

För att göra en lång historia kort så klantade jag mig och en del lossnade ifrån bilen.

Den ser ungefär ut så här:

Bild

Och den satt ungefär här:

Bild

Mitt vaga minne säger att den lite rundade delen var av någon form av plast men resten var av "stål". Den satt på ramen eller vad det nu är som sitter ihop med bakaxeln. Det sitter en likadan på andra sidan.

Detaljen har ett genomgående hål och fäster i bilen med ett rör. Så det torde ju komma både smuts och vatten in den vägen oavsett om den sitter där eller inte. Men jag har ingen aning och frågar därför bättre vetande.

Så jag hoppas på att det är någon som vet vad det är för del, vad den är till för och om det är absolut livsviktigt att den sitter där?

Tackar på förhand...

/Niklas
Tjusig Cad modell eller vad det är, kanske sketchup? :-) Ser ut som om det kan va ett fäste som håller upp plastlisten/kjolen som löper längst nederkanten. Har du, eller har du haft, sådan kjol? Annars är där inte så mycket viktigt som löper längst kanten. Kanske fäste till bromsrören såfall
Tack, har fuskat till det i Mastercam.

Jag har ingen aning om det finns en kjol eller inte men ponera att det finns. Ska jag kolla efter något som hänger ned i sådana fall?

Jag vet inte om det är ett fäste till något för det såg inte ut som att något skulle sitta fast i delen.

Ska se om jag kan ta ett foto på delen någon dag. Jag är fruktansvärt analog i vissa avseenden så jag får vänta tills jag tillgång till Kastrullhäxans telefon.

/Niklas
vikko98 skrev: Jag har ingen aning om det finns en kjol eller inte men ponera att det finns. Ska jag kolla efter något som hänger ned i sådana fall?
/Niklas
Ibland ser man inte skogen för alla träd, heter det ju... Som jag kan se på bilden så har du "kjolen" mitt framför näsan.
:wink:

Ingen "kjol" i den bemärkelsen, utan mer en list som ska förhöja utseendet på tröskeln. Troligt är att din mojäng har med denna list att göra.
Jag glömde en kanske viktig detalj i beskrivningen.

Delen satt mellan 20-30 cm in ifrån tröskeln i det rödmarkerade området. Jag var på efterkontroll igår men vågade inte fråga om det nu skulle vara skitviktigt.

/Niklas

..Funderar om det kan vara någon diod i ge[…]

Generator laddar ej batteriet

Byt lampan i instrumenthuset så löser d[…]

Tycker att ljudsystemet i min bil låter rikt[…]

Mät på batteriet samtidigt som du f&oum[…]