Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AkuariaN
Hej!

Tänkte kolla med er här på Jagrullar då, min bror och min far som är väldigt kunniga "hobby"mekaniker kollat igenom min bil men lyckas inte hitta exakt vad som är fel.

Iaf, turbon på 3'ans växel efter 4000varv "hackar/Spottar/Rycker" och vi har inte hittat någon lösning.

* Vi har kollat igenom westgaten så allt är okej där, sprinten sitter där den skall.
* kollat igenom alla slangar (ej underifrån bilen) efter spickor eller liknande.
* Tändstiften ser okej ut
* Kollat igenom spjällhuset
* Tagit ut filter och kört med det öppet en kort stund

Skall lämna in bilen på en mekonomen verkstad nu kommande måndag för byte av fjäder vänsterbak så kanske kan be att dom tittar på problemet och felsöker om jag inte lyckas klura ut det innan.

Tacksam för svar.

Mvh
av AkuariaN
Kollade igenom tändspolarna och såg inga sprickor så åkte och köpte nya tändstift.
Men det var inte felet. När jag gasat på över 4000varv på 3ans växel så har antispinnlampan blinkat till men har inte haft en tanke på att det kunde va det som var felet, men det var det tydligen. Efter jag bytt tändstift så var jag ute och körde och den gjorde likadant, stängde av antispinn och då fungerade det!

MEN anledningen till det kan väl va att jag fått tre 2or på besiktning på vänsterbakdäck att fjädern är brusten och parkeringsbroms ur funktion (vart av på något ställe).
Så jag antar att det är det som spökar!
Skall lämna in det på verkstad nu på måndag så får väl se hur den beter sig efter det! :)

Glömt att nämna att jag köpte bilen genom bilfirma förra torsdagen så inte vart kul att få en bil som krånglar, men snällt att dom åtgärdar något iaf.. Dom visste tydligen att koppligen och det var trasigt, eller dom hade "noterat" det men det sa dom inget om när jag köpte bilen utan efter jag vart med den på besiktning.. Plus att bromsarna på bilen vart urusla runt om, fick 1,8 och 2,5 på framdäcken på besiktning, 30%, men det var PRECIS godkänt så det vägrade han stå för, han jag köpte bilen av på bilfirman. Visste att bromsarna inte var jättebra när jag köpte bilen efter jag provkört den men så dåliga trodde inte jag dom var.
Jaja, det blir nog bra efter jag lämnat in den, inget att gråta över.

Tack för snabba svar och nu vet ni hur det ligger till :)

Mvh
av rudarmy
När jag gasat på över 4000varv på 3ans växel så har antispinnlampan blinkat till men har inte haft en tanke på att det kunde va det som var felet, men det var det tydligen. Efter jag bytt tändstift så var jag ute och körde och den gjorde likadant, stängde av antispinn och då fungerade det!
finns de som haft problem med abs-kransen som de bytt1 å sen har iaf inte antispinn-lampan blinkat..

Jag tycker att jag hör över/undertryck[…]

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]