Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av spector
Börjar bli sugen på lite mer krut i bilen.
om vi säger antingen BSR steg 1 eller 2, är det något s40s styrboxar är känsliga emot?
Motor: 2,0 T -03

Har för mig att jag läst lite forum där dom säger att styrboxarna blir känsliga.
Finns där andra komponenter som kan ta stryk te.x växellåda?
av rudarmy
steg 1 o 2 ska vara lugnt, iom att du har fas2 2.0t ska du ej gå högre, dåliga kolvar!
ta steg1 du för steg 2 ger obetydligt mer hk men ett dyrt bakre avgassystem får du iaf..
av benka1
Tycker det är lite overkill för så lite diff-menar acc 0-100,knappast märkbar toppfart mm!
Eller finns det trimfirmer som lovar mer,knappast!
Det jag är rädd för är att karaktären försvinner i motorn ialla fall om vi snackar t4,först inget och sen allt(Love it)?
eller blir det ännu värre gummisnodds effekt tro?
äldre saab99 hade ju liknande och chippar/mappar man så verka karaktären försvinna typ bredare o jämnare effekt,rätta mig om jag har fel!
Användarvisningsbild
av spector
Men hur ser det ut med programvara, är där nånting som behöver fixas till, eller det är bara att byta chippet själv?.

Förresten, någon som vet ett ställe i Malmö eller närliggande områden som fixar chippning bra?.
av Jonas_latt
Tex bsr skickar hem en box som du kopplas in i bilen. Trycker på en knapp. Väntar 5min sen kopplar ur så är bilen chipad.
Sen kan man skicka tillbaka boxen och få tillbaka lite pengar. Eller välja att behålla den om man vill Ta ur chipet igen.

Jag tycker att jag hör över/undertryck[…]

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]