Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V40RMannen
Har en V40-98 T4 och undrar om det sitter kupéfilter i den?

*Om jag nu har ett, vart sitter det?
*När kom kupéfilter till S/V40:in?
*Kan man få ett isatt efteråt tro? :D
av Daniel F
Vet inte var det sitter, men utan ett sådant, så skulle du få in löv, vägdamm och annat dumt, eller vad tror du? :) Sen tror jag det finns ett tillägg i business paketet (ingår förmodligen i T4:an) som är ett pollenfilter som läggs innanför kupéfiltret.
av Kojje
Sitter på passagerarsidan framme vid fötterna man tar ner pannelen längst fram sedan sitter det en bygel där som man lossar och där sitter eller står filtret dra ner det och skjut upp det nya skall bytas vid varje service men det behövs egentligen inte...
Användarvisningsbild
av V40RMannen
Haha, kommer in löv...kul om det gjorde det...nedå. Kollade på passagerar sidan under panelen men såg inget alls som man kunde ta bort förutom själva fläkten. Kollade Haynes boken men där stog inget om kupéfilter..hmm kanske inte ens finns hållare eller något alls förbyggt för filter i 98:an :shock:
av Kojje
V40RMannen skrev:Haha, kommer in löv...kul om det gjorde det...nedå. Kollade på passagerar sidan under panelen men såg inget alls som man kunde ta bort förutom själva fläkten. Kollade Haynes boken men där stog inget om kupéfilter..hmm kanske inte ens finns hållare eller något alls förbyggt för filter i 98:an :shock:
Framme ovanför fötterna under handsfacket inte i mittkonsollen har du Ac/Acc har du kupéfilter garanterat har bytt mitt själv 2ggr och vet med 100% säkerhet att det sitter där åtminstone på fas 1.
Användarvisningsbild
av V40RMannen
Kojje skrev:
V40RMannen skrev:Haha, kommer in löv...kul om det gjorde det...nedå. Kollade på passagerar sidan under panelen men såg inget alls som man kunde ta bort förutom själva fläkten. Kollade Haynes boken men där stog inget om kupéfilter..hmm kanske inte ens finns hållare eller något alls förbyggt för filter i 98:an :shock:
Framme ovanför fötterna under handsfacket inte i mittkonsollen har du Ac/Acc har du kupéfilter garanterat har bytt mitt själv 2ggr och vet med 100% säkerhet att det sitter där åtminstone på fas 1.
Vad ska jag kolla efter? Är det gömt?
Nu kanske du tycker jag är ltie puckad men du kan inte phota det? :roll:
Användarvisningsbild
av MartinS
Om du har ECC så finns det inget kupéfilter. Det kom först 2001 tillsammans med ECC.

/Martin
Användarvisningsbild
av V40RMannen
MartinS skrev:Om du har ECC så finns det inget kupéfilter. Det kom först 2001 tillsammans med ECC.

/Martin
Aha...ECC är väl lika som AC/ACC typ. Klimatanläggning :wink:

Då har jag definitivt inget kupéfilter. :D
av Kojje
MartinS skrev:Om du har ECC så finns det inget kupéfilter. Det kom först 2001 tillsammans med ECC.

/Martin
öh jag har ECC och kupéfilter på min -00 iaf står det ECC i instruktionsboken.
Edit: efter lite efterforskning kunde man få kupéfilter även kallat multi och pollenfilter som extra tillbehör på sena -99:or sedan var det standard på årsmodell 2000.
Så du har inget på din -98 sorry att jag vilseled dig :lol:

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]