Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har samma på min och fått för mig att det är servicelampan. Helt enkelt att man har kört för långt sedan tidigare services som gjordes. Den slocknar efter ett litet tag varje körning! :D
Range är ju en av delarna i "klockan" där man kan se temp, förbrukning osv. Ska kolla om det står ngt i min instruktionsbok senare!
Ah just ja, trodde det var det först men det är ju att bensinen börjar ta slut som det betyder :D

Bild
Den där lampan talar ju om just det som det står i boken om, nämligen hur långt man kommer på soppan manhar kvar i tanken, om man vrider reglget till färddatorn rakt upp så ska der stå hur många km du kommer innan tanken är tom.
Har testat denna range-kör man tillräckligt länge så lyser det fuel och 1,5 mil kvar till tom tank,jag nolla trippen exakt då den
börja lysa o körde 2,5 mil utan att pumpen la av sen våga jag ej längre körde mest i stan bökigt få soppa torsk då+reservdunk i skuffen! :D
mvh benka

@Cox , Det gör man ju utan att tänka, &[…]

C30 1.8F - lambdasond - adaption

Vakuumläckor och avgasläcka mellan mot[…]

Startproblem

Japp nytt batteri Skickat från min SM-A556[…]

Hej, Har en XC60 årsmodell 2020 som jag ha[…]