Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Axan
Hej

Köpte mig en V40 2.0T 04a för ett tag sedan och märkte ganska omgående att tempmätaren inte gick ända upp till mitten. Körde en runda med appen Torque och en OBD2 läsare, detta gav mig felkoden P0128 - Powertrain Termostat etc.

Efter detta har jag bytt termostat och kollat tempen med appen. Tempmätaren står nästan rakt upp nu och appen visar 90grader i motorn.

Mitt problem är att felkoden ligger kvar hela tiden och jag kan inte släcka den med hjälp av appen.

Är det något annat som är fel eller är det så att jag måste använda något speciellt Volvo program för att släcka en sådan här felkod.
Användarvisningsbild
av teddysoft
Hej.

Du kan testa med att koppla bort minuskabeln på batteriet i 3-5min,
och sedan sätta tillbaka den och sedan kolla med Torque igen.
Det bör nollställa datorn, detta är ett sätt och kolla ifall felkoden kommer tillbaka eller ej.

/Ted
Användarvisningsbild
av Axan
Jag hade en Biltema liggande så jag använde den. Den verkar ju att fungera eftersom tempmätaren ställde sig i rätt läge.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Felkoder försvinner inte för att man lagar felet. Koden måste nollställas.
Vart bor du någonstans?
Användarvisningsbild
av Variosboy
Alla felkodsläsare jag haft å gjort med har också kunnat radera felkoder. Det borde gå med dom prylarna du har också.

Jag tycker att jag hör över/undertryck[…]

Missljud vid start stopp

Har fått ett missljud som uppstår n&au[…]

Återigen stort tack! Om jag då &aum[…]

Jag har en Volvo V50 2005 2,4 och informationsdis[…]