Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av JackyT4
Tjena , mitt första inlägg så "be gentle" ..

Jag lackade nyligen mina svart/gråa lister på min s40 o det gick galant utan rinningar eller liknande.. efter första tvätten när bilen hade torkat så blev det lite vitt..hm..aa svårt att förklara men de ser ut som salt-lager som varit där länge.. o när ja blöter ner bilen så försvinner detta, så fort bilen har torkat så dyker de upp igen.. nån ide`om vad det kan vara?
Användarvisningsbild
av MartinS
Hade du avfettning på vid tvätten? Möjligen tvättade du som för fort efter lack isåfall. Eventuelt kan det gå att polera upp, om det nu är en blank lack.

/Martin
Användarvisningsbild
av JackyT4
nää jag väntade nog minst en vecka innan första tvätten efter lackningen.. och ja, jag använde avfettning vid tvättningen.. men jag ska prova med att polera upp de, tack för hjälpen
av sillen
Ska man inte vänta minst 2 veckor??
Användarvisningsbild
av JackyT4
jag kollade upp det med meca, och de nämnde att man skulle vänta mellan 1-2 veckor, samt att det närmade sig två veckor när jag väl tvätta bilen.. om jag nu så har tvättat den för tidigt, vad skall jag göra? måste jag lacka ett lager till eller räcker det med klarlack?
av Kojje
vaxa hjälper inte det lägg på klarlack
Användarvisningsbild
av JackyT4
Tack för tipsen, prövade med att polera upp en liten bit på ena listen o det funkade bra.. ska väl fixa resten så småningom :D

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]