Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vaderse
Hej alla,

Behöver akut hjälp.. hur tar man loss själva antennfattningen.. alltså blyfästet som man skruvar fast antennen i.. antar att man man skruva loss innifrån taket???

Alla tips är välkomna!

Tack på förhand!

//v
av sillen
montera ner innertaket, då ser du en mutter som du skruvar av. koppla loss sladdarna och sen är den loss!
av vaderse
Hej,

Hade helst sluppit montera ner taket.. men det kanske är ett måste.. Är det några konstigheter eller ser hur hur man ska göra?
av sillen
Du måste montera ner följande saker:
-plasten som högtalargallert på D-stolparna
-bagagerums belysningen
-sen finns det ett skruvklipps i taket som du måste skruva ett kvarts varv så att den lossnar.

Sen kommer du åt.

Det tar ca. 30-45 min för en ovan.
av vaderse
OK.. det låter inte allt för avancerat. Tack för hjälpen.. Återkommer med resultat :-)
av sillen
Gör det. Glöm inte att spänna fast den nya antennen riktigt ordentligt. Annars kan vatten komma in och då argar den (då får man köpa ny och göra om göra rätt).
av vaderse
OK.. ska tänka på det..

Ska bli intressant.. får se om jag gör det ikväll eller imorgon..
av vaderse
Ja det var då inga större problem att få loss allt.. måste nog byta hela antenndosan där radio, 12V och Telefon (Har kombiantenn) går in.. Blir kul att se vad den kostar.. :-(
av sillen
Vad är det för problem du har?
av vaderse
Om du tänker dig den lilla dosan.. då går det ut en liten fattning som du sen sticker genom själva taket.. sen skruvar du fast antennen i direkt i den.. den fattningen har gått av på mitten.. Har testat att försöka laga den men jag får inte till mottagningen ändå..

...det hördes ganska kraftigt blåsljud […]

C40 körkomfort.

Troligt. Kort hjulbas, stora och breda hjul med l[…]

Är det sedan eller kombi du har? Jag och ett […]

Lambdalampan lyser

Hej! Ta du och kasta den där eftermarknads l[…]