- tis 28 aug 2012, 04:19
#676077
Har precis "råkat" köpa mig en V40 igen, en T4 -98
Den har lite smått o gott som ska fixas, så då har jag ju självklart lite frågor.
Är superkass på att söka, men jag bläddrade iaf igenom de 77 första sidorna med trådar innan jag la ner. Hittade många svar dock, så mina frågor blir nog inte så många.
Huvlåswire, hur byter man den? Just nu öppnar man med ståltråd som förra ägaren monterat... Om nån undrar så kostar den drygt 200 på Volvo, beställde en idag
Bomsok bak, tydligen vanligt handbromsproblem, så även för mig. Är det olika bromsok på T4 jämfört med övriga modeller? Tänkte köpa nya på skroten, de lär ju inte va sämre än Feltemas iaf, men måste jag få tag i från en T4?
I övrigt är de inga konstigheter tror jag, rost, sidoljus, kärvande lås i luckan och en dörr (5-56 is king, Feltemas X4 kan gå o dö), oljeläckage från oljereturen (packning och o-ring kostar just nu 36 kr tillsammans på volvo och fanns hemma)
Ny nyckel däremot gick lös på nästan 2000 spänn!! Kraftig miss i beräkningen vid inköp.
Spolarpumpen ska bytas vilket tydligen ska göras underifrån ??:-/ Dryyyygt!
Styrled ska ja byta en samt svetsa en tröskel
Stift och tändspolar ska kontrolleras då den inte riktigt vill över 4000 rpm. Vart sitter tändspolarna och hur många finns det? Har inte kollat än, men om nån råkar se och vet så får ni gärna svara...
De var väl allt...just de, mögelsanera insidan också :-O)
Den har lite smått o gott som ska fixas, så då har jag ju självklart lite frågor.
Är superkass på att söka, men jag bläddrade iaf igenom de 77 första sidorna med trådar innan jag la ner. Hittade många svar dock, så mina frågor blir nog inte så många.
Huvlåswire, hur byter man den? Just nu öppnar man med ståltråd som förra ägaren monterat... Om nån undrar så kostar den drygt 200 på Volvo, beställde en idag
Bomsok bak, tydligen vanligt handbromsproblem, så även för mig. Är det olika bromsok på T4 jämfört med övriga modeller? Tänkte köpa nya på skroten, de lär ju inte va sämre än Feltemas iaf, men måste jag få tag i från en T4?
I övrigt är de inga konstigheter tror jag, rost, sidoljus, kärvande lås i luckan och en dörr (5-56 is king, Feltemas X4 kan gå o dö), oljeläckage från oljereturen (packning och o-ring kostar just nu 36 kr tillsammans på volvo och fanns hemma)
Ny nyckel däremot gick lös på nästan 2000 spänn!! Kraftig miss i beräkningen vid inköp.
Spolarpumpen ska bytas vilket tydligen ska göras underifrån ??:-/ Dryyyygt!
Styrled ska ja byta en samt svetsa en tröskel
Stift och tändspolar ska kontrolleras då den inte riktigt vill över 4000 rpm. Vart sitter tändspolarna och hur många finns det? Har inte kollat än, men om nån råkar se och vet så får ni gärna svara...
De var väl allt...just de, mögelsanera insidan också :-O)
Volvo 744 GL/T -89
Volvo 744 Turbo -87
Volvo 760 GLE -82
Volvo 744 Turbo -87
Volvo 760 GLE -82