Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Drar igång en gammal tråd som inte lyckades förklara hur man skriver in siffrorna (koden) på radion när man bara har knappsats 1-6.
En nolla eller 7-9 är ju lögn i hel...e att få till... Det blir ju rätt mycket väntan när man efter att ha slagit 3 fel 7-8 gånger med 2 timmars
väntan för att få 3 nya försök...hehe..
Radion, en CR-802, ser ut ungefär som CR-902/CR-906 och har bara kassettbandspelare. Alltså inte en "bigfront" eller vad det nu heter, utan
bara en liten "halvfront" helt enkelt..hehe..
Fick annars koden "GRATIS" på volvo för att den redan låg i deras datasystem för att någon tidigare ägare varit och hämtat den...smile...

Och det står INTE hur man ska få till siffrorna i instruktionsboken.

Jag tackar alla radiosnillen på förhand för hjälpen!!!
Nepp...Har provat det, siffrorna visas i fönstret och det blir bara en hel drös med 1:or, ja, tills det försöket var förbrukat då (4 siffror)...smile...
Har ett försök kvar och sitter här och väntar på något tips jag inte testat ännu...hehe...
Fel kod...hmmmm? Kan det vara så att det ska vara 4 siffror mellan 1-6 menar du? Jag kan ju skriva av nummren på radion och kolla med dom
men då åker jag väl på att betala för det. Vet inte om det är så intressant då det är en skräpstereo, är nog mer intressant att kanske hitta en
orginalradio med CD och sånt lyx..hehe..för bara några hundralappar mer. (om kablaget passar förståss?)

Tänkte om det verkligen inte är någon här som har liknande radio och med kodnr över 6... (ex. 4857)
Jepp...får bli en resa till volvo i mörrn.
Tycker bara att det verkar knepigt att det bara skulle vara siffror mellan 1-6 som gällde, dom brukar
väl hitta på något klurigt för att även kunna skriva resterande siffror...hmm...Men det är väl så att förra
ägaren fick fel kod han med för det var nog den dom gav mig...

Det blir ett test till innan sängen, vid 22:30 tiden är apparaten redo igen...smile...
AC problem V70 2016 D3

Har nu testat att känna på reläern[…]

ABS ring/sensorring

Jo felkoden sa (glömde skicka med) Right rear[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Har du tändstift med en elektråd kan du[…]

Eller en fördel? Då är det ju led[…]