Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av janvolvo
Du borde inte köra mer, lagret i spännaren kan skära vilken sekund som helst. Det hände mig-.
Byt både löprullen och spännrullen.
Du kan byta lagren i rullarna, men det blir nog bara problem.
Köp på autoexperten dem e billig o bra. Skruvat.se kan man inte lita på,.
av janvolvo
hej den sitter med en bult, men den sitter under generatorn så du måste bort med servopumpen och generatorn, men du behöver inte ta bort slangar och kablar, bara vik dem åt sidan.
det är ett trångt och bökigt jobb, men det går.
glöm inte locktite på bultarna när du monterar.
av Uninium
Har beställt från autoexperten,så det dyker väll upp om nån dag.Varför ska det vara så jävla trångt under huven :)
Man skulle ha dvärgarmar när man ska skruva på x40 bilar tror jag...850 är ju rena drömmen i utrymme under huven mot dessa.
Användarvisningsbild
av vetten
Är väl inte så trångt på en S40, testa du att skruva med en 480T med all utrustning, då kan vi börja snacka trångt :-O) och det finns bilar som du måste släppa ner motorn för att överhuvudtaget komma åt.
av Uninium
vetten skrev:Är väl inte så trångt på en S40, testa du att skruva med en 480T med all utrustning, då kan vi börja snacka trångt :-O) och det finns bilar som du måste släppa ner motorn för att överhuvudtaget komma åt.
Vet inte om jag ens vågar ta i en nått mer inom bilväg som är tillverkat i rökiga holland,man kan undra
om det är folket som sitter på coffeeshop som skruvar ihop bilarna.. 8)

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]