Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av v40ras
Hej skulle behöva hjälp med en automatlådeolja till min gammel kärra som verkar läcka lite olja. Tänkte köpa en skvätt och hälla i så man inte går torr. Nån som vet exakt vilken man ska köra med, rätt spec ?
av v40ras
5 växlad ja. L,2,3,4 och så D

EDIT: Va på OK och handlade 1L olja, grejen är det att jag har läckage nånstans och när motorn är igång är stickan torr. Nu efter påfyllning så syns det pyttelite på stickan iallafall. De sjuka är att bilen endast rullat 5500mil och redan problem. Vad brukar det vanligaste läckaget vara?
Användarvisningsbild
av LasseKongo
v40ras skrev:5 växlad ja. L,2,3,4 och så D

EDIT: Va på OK och handlade 1L olja, grejen är det att jag har läckage nånstans och när motorn är igång är stickan torr. Nu efter påfyllning så syns det pyttelite på stickan iallafall. De sjuka är att bilen endast rullat 5500mil och redan problem. Vad brukar det vanligaste läckaget vara?
Dom enda ställena oljan går in och ut ur lådan är väl till oljekylen ?, kolla slangarna/rören där och vid själva kylaren och se om det finns någon olja där.

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]