Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MILIMicke
Min fru har en V40 -04. Vi har köpt ett beg. lastgaller men tyvärr utan fästen och monteringsinstruktioner.
Lastgallret har vertikala bågar + en kort rörstump horisontellt på vardera sida.
Har kollat runt på bildemont. efter rätt fäste men hittills utan resultat. Verkar som att det var en annan typ av lastgaller fram till 2001??
Finns någon själ i detta avlånga land som har en bild eller instruktion på detta?

I hopp att någon kan hjälpa mig på traven.
/Micke :roll:
av eggest
Förmodligen är det ett sådant jag monterade nyligen, de två horisontella rörstumparna är de som går in i fästanordningen i taket och utan de specialfästena är det nog svårt att få det snyggt......
Om du tittar i ditt innertak så är där små inbuktningar där det skall sitta en plastdetalj som du för in rörstumparna i.... För att kunna fästa dessa plastdetaljer måste du skära/klippa i tyget där inbuktningarna är och bakom innertaket sitter det fabriksmonterade gängor där man kan fästa plastdetaljerna som du saknar......... hoppas du förstår lite bättre
mvh thomas
av MILIMicke
OK! Tack info!
Men var hittar man fästen som passar?? Det går inte att köpa separata fästen på Volvo. Är det bara att leta vidare på bildemonteringar??

/Micke

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]