Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KIMA
V40 -02 när jag gasar på i låga varv eller segdrar så hackar motorn, svårstartad ibland,vad för fel
Senast redigerad av 1 KIMA, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av sweddan
Tändspole/spolar, tändstift, tändkablar, soppafilter, soppapump etc etc.....omöjligt att säga vad som är fel.

Läs ut felkoder hos Volvo. Det är lättast om man inte vet vad man ska kolla själv.
av KIMA
sweddan skrev:Tändspole/spolar, tändstift, tändkablar, soppafilter, soppapump etc etc.....omöjligt att säga vad som är fel.

Läs ut felkoder hos Volvo. Det är lättast om man inte vet vad man ska kolla själv.
volvo kan inte läsa felkoder om det inte lyser någon kontrollampa och det gör det inte på min bil
av Uninium
Tändspolarna är ju ett vanligt problem,en av mina hade en lång spricka så man såg innanmätet.Men bilen gick som den skulle i mitt fall,men vanligtvis så hackar bilen när nån är trasig.Tändkablar är nått som många inte byter heller.Vet inte hur många volvon som jag haft som har haft samma tändkablar sen dom var nya..
Användarvisningsbild
av MechaniX
KIMA skrev:volvo kan inte läsa felkoder om det inte lyser någon kontrollampa och det gör det inte på min bil
Du kan ha felkoder utan att lampan lyser.. lampan lyser bara om datorn inte kan styra till lambdavärdet den vill ha. Hade själv felkod på att motortempen inte kom upp till rätt värde utan att lampan tänts.
av KIMA
Rauski skrev:har du provat hälla i sån där insprutnings-rengöring i tanken?
jag har gjort det och det blev mycket bättre

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]