Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V40T403
Hejsan, Köpte 4 stycken nya fälgar idag till min v40 t4 -03.
Säljaren som sålde dessa fälgar hade dom själv sittandes på sin v40 t4 -02
Men när jag kommer hem och ska sätta på dom på bilen så passar dom ej?

Snälla hjälp mig!
Vad är felet?
Varför passar dom ej?
Vad kan jag göra för att få dom passa?

Fälgarna är i märket OZ-racing och är 18 tum 215 breda lågprofil.
av V40T403
Tack för svaret.
Jag får på hjulet men kan bara skruva fast två bultar/muttrar..vilket är dö skumt.
Passade ju perfekt på hans men inte på min.
av Uninium
Det låter riktigt skumt,det låter som att bultmönstret inte stämmer.såg du att han hade fälgarna på bilen,eller är det nått som han sa?
Användarvisningsbild
av vetten
Det är inte så att dom har variabelt bultmönster, det brukar vara lite avlånga hål på fälgarna då eller också två olika borrningar för bultarna.
av kallessida
skruvar du fast ena sidan (4 bultar, två på höger sida och två på vänster), är de så du skruvar fast höger sida först och sen ska skruva fast vänster?
för i så fall pröva skruva övre högra och sedan nedre vänstra och sedan nedre högra och övre vänstra och se om de löser de?
av Denzar
Hur kan jag inte alls förstå problemet? Hur passar det inte? Du får på hjulet på alla 4 pinnar men kan bara dra åt 2 skruvar? :lol:
Användarvisningsbild
av Nightmare89
Hm känns som du skulle ha förstora skruvar?1!!

Kan ju säga att jag fick bytta mina när jag köpte 18T till min bil jag har nu fick knappt in bulten i hålet när resterande e3 var där.. Vilket ledde till att jag inte kund edra åt bultar a alls löste det genom att bytta till mindre!

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]