Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av defacto
Har fått ett gnisslade ljud ifrån stöt dämparna bak,
är det någon som vet vad det kan vara? hämtade hem bilen i fredags från verkstaden från en vagns inställning, och den började gnissla i lördags?
av defacto
defacto skrev:Har fått ett gnisslade ljud ifrån stöt dämparna bak,
är det någon som vet vad det kan vara? hämtade hem bilen i fredags från verkstaden från en vagns inställning, och den började gnissla i lördags?

Problemet löst.

lånade GS hall och lyfte upp bilen och upptäckte att det bara är på högerbak dom det låter, hittade snabbt felet, var en mutter som håller i bussningen till länkarmen, som var paj, så jag bytte bussningen 155kr och ny bult och mutter 50 kr (passade på att borsta bort skit och Ev rost sedan på med lite smörjfett efter ett litet 5-56 rengöring nu låter det inte ett skit :) har även monterat nya Bolt-on krängningshämmare(350kr/paret från Volvo Gerhard*stavning* i Tyskland) under bilen , bilen ligger nu som en padda på vägen :) även det nya K-mods systemet sitter på från kat och bak.

*reserverar mig för stav och grammatik fel pga dyslexis
Användarvisningsbild
av thorell
defacto skrev: har även monterat nya Bolt-on krängningshämmare(350kr/paret från Volvo Gerhard*stavning* i Tyskland) under bilen , bilen ligger nu som en padda på vägen :) även det nya K-mods systemet sitter på från kat och bak.
Jag blev nyfiken på vad det här är för grejer. Skulle du kunna länka till vart du handlat? Det vore jättesnällt.
av defacto
thorell skrev:
defacto skrev: har även monterat nya Bolt-on krängningshämmare(350kr/paret från Volvo Gerhard*stavning* i Tyskland) under bilen , bilen ligger nu som en padda på vägen :) även det nya K-mods systemet sitter på från kat och bak.
Jag blev nyfiken på vad det här är för grejer. Skulle du kunna länka till vart du handlat? Det vore jättesnällt.

Rättelse jag menade stabilisatorstag inte krägningshämmare (almost same shit). hittade på Ebay.se

Bild

K-mods systemet är från Ferrita.
Bild
http://www.ferrita.com/
Användarvisningsbild
av thorell
defacto skrev:
thorell skrev:

Rättelse jag menade stabilisatorstag inte krägningshämmare (almost same shit). hittade på Ebay.se

Bild

K-mods systemet är från Ferrita.
Bild
http://www.ferrita.com/
tackar :)

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]