Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alex87
Fick bakslag på besiktningen att mitt vänstra halvljus bländar och när jag väl skulle fixa detta på en verkstad så blir jag meddelad att fästena är sönder så det inte går justera och att byta skulle kosta 3000kr. Finns de nåt sätt att "lura" besiktningen så den går igenom eller måste jag byta hela strålkastaren, förslag någon?
av 2444ever
Även om du lyckas "lura" besiktningen så kvarstår ju problemet att du bländar mötande bilister.
av alex87
2444ever skrev:Även om du lyckas "lura" besiktningen så kvarstår ju problemet att du bländar mötande bilister.
Jo men när jag kollar fram på bilen tycker jag inte det bländar något så direkt. Är väl besiktningens instrument som säger annat..
av alex87
Tänker mer att man på nått sätt, pga fästena är sönder, ändå kan fixa det tillfälligt så att den klarar besiktningen och sen därefter byta ut den.
av kalles
Fästerna finns att köpa på volvo för en 2-300kr ,om du monterar lös strålkastaren och byter dom så kommer du billigt undan.
Motoroljenivå

På vilket sätt beter sig visningen? Ett[…]

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]

Tror jag hittade uttaget du snackade om. Det ger 1[…]