Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av alex87
Har en S40 av årsmodell 99.
Senaste veckan har jag märkt av att acc:n är konstig, i alla fall fläkten nu som inte alls går stänga av utan går på näst högsta hela tiden, även fast jag tar vredet till 0. Har även märkt att det blinkar ett tag på on/off knappen till acc:n när jag startar bilen.

vad finns det att göra?
av ramsned
Samma har hänt min ecc idag! Har du hittat nån lösning? Har läst en del om det, transistorn och effektsteg eller styrenhet.
Och var sitter grejerna? Tar man det via handsfacket?
av broman
Sök på forumet så hittar du en som har lagt in bilder på hur man byter transistor så man behöver inte byta hela kylflänsen som den sitter i , jag gjorde samma på min och beställde från elfa eller något, och det funkade, kostade en hundring i stället för volvos pris på 4-500,
av ramsned
broman skrev:Sök på forumet så hittar du en som har lagt in bilder på hur man byter transistor så man behöver inte byta hela kylflänsen som den sitter i , jag gjorde samma på min och beställde från elfa eller något, och det funkade, kostade en hundring i stället för volvos pris på 4-500,
Ok tack! Funkade bättre att söka på transistor. Nu ska det nog lösa sig :D
Dimension på intercoolerrör?

Någon här som har ett intercoolerrö[…]

Motoroljenivå

På vilket sätt beter sig visningen? Ett[…]

Nu vill man ha det som i Italien och Frankrike. V[…]

Felkod B5

Låter ungefär som det jag hade på[…]