Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Idag när jag skulle köra min sambo till jobbet slocknade inte lampan "Fel i motorns elektroniska system", den lös hela färden. När jag hade lämnat av honom, stängt av motorn för att sedan satt igång motorn igen så slocknade den.. ? Kanske bör jag nämna att ibland när jag skall låsa/låsa upp bilen så hakar ena körriktningsvisaren upp sig så jag får göra om proceduren låsa/låsa upp och då slocknar lampan.. Vi har bytt lampan så den är ny. Är det något glapp i elen någonstans?? Vad tror ni? Det är en V40 -99 automat..
Linniz86 skrev:Idag när jag skulle köra min sambo till jobbet slocknade inte lampan "Fel i motorns elektroniska system", den lös hela färden. När jag hade lämnat av honom, stängt av motorn för att sedan satt igång motorn igen så slocknade den.. ? Kanske bör jag nämna att ibland när jag skall låsa/låsa upp bilen så hakar ena körriktningsvisaren upp sig så jag får göra om proceduren låsa/låsa upp och då slocknar lampan.. Vi har bytt lampan så den är ny. Är det något glapp i elen någonstans?? Vad tror ni? Det är en V40 -99 automat..

Jag har också haft det problemet, då var det att jag hade fått fukt i J1(japan säkring stor fyrkantig säkring i säkrings hållaren under motorhuven) eller om det var i J2 säkringen (sitter brevid varandra). kostar ca 140-200 kr på volvo
Kanske bör jag nämna att ibland när jag skall låsa/låsa upp bilen så hakar ena körriktningsvisaren upp sig så jag får göra om proceduren låsa/låsa upp och då slocknar lampan.. Vi har bytt lampan så den är ny. Är det något glapp i elen någonstans?? Vad tror ni? Det är en V40 -99 automat..
jag hade så i sommras efter att jag tagit ur/i batteriet.. kolla så det är rent å fint på poolerna på batteriet
Linniz86 skrev:Aha ok ska kolla upp det ni tipsar om! Tack. Om man ska läsa ut felkoder,vad måste man ha nån utrustning för det ?
ELM 327 (tror jag den heter) men det är den mest prisvärda på marknaden, använder den själv. men vilken felkods läsare som har ODB II kontakt funkar(om den är godkänd för volvo )
Linniz86 skrev:Aha ok ska kolla upp det ni tipsar om! Tack. Om man ska läsa ut felkoder,vad måste man ha nån utrustning för det ?
Enklast är att uppsöka en verkstad, dom flesta kan läsa ur felkoderna.

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]