Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av thesva
skrev ett inlägg tidigare men verkar ha blivit något fel..
hursomhelst..

Tog ut bilen från garaget där den stått å tinat upp från snöeländet... när jag skulle öppna dörren såg jag att förardörrens sidospegel hade släppt och vilade mot sidofönstret... helt var den iallafall..

Men... nu undrar jag hur fasen jag ska få fast den igen? så den tål all väderlekar å uppvärmningen?
Lim? vad för sort? hjälp?
/ okunnigt fruntimmer ;)
Dem brukar "klickas" fast. Om den har ramlat ut av sig själv så är kanske fästena dåliga. Limma kanske går, men smidigast , tycker jag, är nog att skaffa en hel sidospegel från skroten och byta hela. Då vet man att den fungerar med inställning osv.
Jaha ok, nu ramlade poletten ner :) Trodde hela insatsen inkl glas hade släppt. Ja, då borde det gå att limma. Det viktigaste är ju att ytorna är rena och kanske lite slipade så limmet fäster ordentligt. PL 400 brukar fungera rätt bra till mycket, men frågan är om det är optimalt. Kanske finns det en schysst glasmästare i närheten som har något bättre lim för ändamålet? Kika annars i någon bildelsbutik och hör med någon där. Olika limsorter är dessvärre inte min starka sida :)

Hej Nu har det gått ett bra tag och jag har […]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej ti[…]

Hej Har samma fel här, har haft isär t&a[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]