Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av V40RMannen
Idag skulle jag av med hjulet bak då jag insåg att den var försvunnen av någon konstig anledning.

Hur får jag bort dom 4 låsmuttrarna utan specialhylsan?

Vilka ska jag ringa?

Kostnad?

Ja, lite tips hur går jag till väga? :(
Användarvisningsbild
av Sajkko
Den kan ju inte kosta så mycket hos en volvo verkstad. Till min bmw så kostade en ny 45kr. så den kan väl inte skilja sååå mycket, om den nu inte är en riktig special hylsa.
Användarvisningsbild
av boostofta
har du lappen med nummret på hylsan???
Annars är det en ny sats som gäller + ev arbetskostnad för att byta dem. kan bli en del jobb att få loss dem beroende på hur fälgen ser ut.
Användarvisningsbild
av V40RMannen
boostofta skrev:har du lappen med nummret på hylsan???
Annars är det en ny sats som gäller + ev arbetskostnad för att byta dem. kan bli en del jobb att få loss dem beroende på hur fälgen ser ut.
Har inge papper alls på den satsen. :shock: Men jag ringde Euromaster och hörde hur de gjorde åt detta, de tyckte jag skulle åka dit så de fick kolla om de hade en hylsa som passade å det hade dom :D
Då sa jag att de skulle beställa en sådan till mig. Kostar väl från 50-100kr antar jag. Tur att jag slapp lägga ner pengar på att byta hela satsen. :)
av Boden
Härligt! Ibland ska man ha tur :)
av V40ThoppE
hejsan.
jag testade med en universal hylsa från biltema, den funkar alltid.
testat på min bil, morsans, syrrans och ett par polares. Och den har funkat klockrent. det är den hylsan som ser ut som tndstiftnyckeln som är med i hylsnyckelsatser men innehåller en massa 6kantiga stavar som ska låsa runt muttern.
av Dennisnordqvist
Som mest an du få betala 300 för allt jobb på en däckverksta..
+ grejerna
INGA problem..

//DEnnis

Jag har Steg 4 i min V70 D4 AWD 2015. Om du vill h[…]

De som har problem med ombordsladdaren har kunnat […]

Ljud från koppling

Rasslar det lika om du trycker lite lätt p&ar[…]

Money talks. Med begränsade resurser så[…]