Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NicklasJR
Hejsan har en Volvo s40 t4 fas2 -01 som spökar med låsningen..

i tyo 8av10 fall när jag försöker låsa med C-dosan händer/låter det ingenting, men om jag låser manuelt med nyckel så går det att låsa upp med dosan, men då blinkar den inte med blinkersna (bara ibland blinkar dom)..

någon som vet vad det kan tänkas vara för fel?

tack på förhand
Senast redigerad av 1 NicklasJR, redigerad totalt 0 gånger.
av DarkOzze
Hejsan!

På min V40 T2,0 -98 så lyser endast blinkerserna när jag låser upp med dosan. De är inte så att batteriet i dosan börjar att ta slut?
Användarvisningsbild
av MartinS
DarkOzze skrev:Hejsan!

På min V40 T2,0 -98 så lyser endast blinkerserna när jag låser upp med dosan. De är inte så att batteriet i dosan börjar att ta slut?
Om den inte blinkar när du låser, men blinkar när du låser upp betyder det att någon dörr/huv inte är stängd. Det mest troliga är att huv-kontakten gett upp.

/Martin
tackar för svaren, hittade felet! (tacka för min nyfikenhet att jag hittade felet) efter massa letandes gav jag upp och tänkte att det kanske är batteriet då som nämdes i tidigare kommentar, så jag öppnade dosan och då passa nyfikenheten på att kolla hur chipped osv såg ut, den var såklart gummiinklädd så jag tog bort gummit och ser att själva chippet och upptäcket att "knappen" som ska vara fastlödd på chippet är helt löst, och det är nog där felet legat, för när jag rätta till det fungerade det klockrent :lol:

edit: Tog en bild :), där man ser vilken del som var lös :)

Bild
MartinS skrev:
DarkOzze skrev:Hejsan!

Om den inte blinkar när du låser, men blinkar när du låser upp betyder det att någon dörr/huv inte är stängd. Det mest troliga är att huv-kontakten gett upp.

/Martin
Jo de blinkar när jag låser också. De jag mena var att de blinkar bara när jag andvänder dosan för att låsa upp alltså inte när jag låser upp med nyckeln idörren.
/Oscar
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]