Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har problem mina fönsterhissar fram.
På förarsidan funkar den alltid men går väldigt tungt på vägen upp men jättefint på vägen ner.
På passagerarsidan funkar den utmärkt ner men nästan aldrig upp.
Har kollat kontakterna i mittpanelen och kontakten i förardörren och allt ser bra ut.
Har också tagit bort panelen på passagerardörren och kan då konstatera att motorn får kontakt med kontakten men det är precis som den inte orkar försöka ens. Det konstiga är att helt plötsligt kan den gå upp utan några som helst problem, för att sedan gå tillbaka till samma problem igen.

Vad kan felet vara?
Oggsson skrev:Har problem mina fönsterhissar fram.
På förarsidan funkar den alltid men går väldigt tungt på vägen upp men jättefint på vägen ner.
På passagerarsidan funkar den utmärkt ner men nästan aldrig upp.
Har kollat kontakterna i mittpanelen och kontakten i förardörren och allt ser bra ut.
Har också tagit bort panelen på passagerardörren och kan då konstatera att motorn får kontakt med kontakten men det är precis som den inte orkar försöka ens. Det konstiga är att helt plötsligt kan den gå upp utan några som helst problem, för att sedan gå tillbaka till samma problem igen.

Vad kan felet vara?

Prövat Smörja dom rörliga delarna? även plastkugg kan ta stryk efter års slit

Hej Har samma fel här, har haft isär t&a[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]

Pigg v70 vs slö v70

Hej. Har haft en v70n från -00 i snart 10 &a[…]

Hej! Tygmattan är blöt. Även den gr[…]