Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av snusarn
Bilen e en v40 2.0 -00a
Inte min bil men en bekants , som jag fått förklarat för mig :

När man startar eller försöker så känns det komplöst typ, startmototorn snurrar på snabbt å när den väl går igång då den gör d så känns det som att motorn går åt fel håll ??

kan d va tändbox eller nått ?
juste skrev:Hur menar du att det "känns som att motorn går åt fel håll" ?
Ja d va just d..

Jag har inte fått testat själv utan d va bekants förklaring.
Funderar på om det känns på nägot speciellt sett om tändföljden e bakvänd typ.. ?:-/
fått en ny förklaring idag angående detta me att den skulle "gå åt fel håll"
Som när man vrider på en fördelare så kan man ju få motorn att gå riktigt illa , och där kommer då kännslan av att motorn skulle gå åt fel håll.
Men skall nämna att d kan slänga ett öga på tändspolen oxå för d finns väl bara en eller ?
snusarn skrev:fått en ny förklaring idag angående detta me att den skulle "gå åt fel håll"
Som när man vrider på en fördelare så kan man ju få motorn att gå riktigt illa , och där kommer då kännslan av att motorn skulle gå åt fel håll.
Men skall nämna att d kan slänga ett öga på tändspolen oxå för d finns väl bara en eller ?
4 spolar, uppepå maskinen.
Fast om den känslan uppstår så får man nog bege sig till närmaste verkstad. Motorn kan alltså INTE snurra baklänges. Eftersom jag förutsätter att ingen micklat med motorn så lutar det åt att ni måste felsöka ordentligt. Bogsera till Volvoverkstan - be dem kolla upp vad som händer.
av snusarn
Tändspolarna e kollade inget fel på dem, nu går den typ bara på två ibland tre cylindrar.
Eftersom den går så får den ju bränsle..men kanske för lite ?
Tändboxen ??

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]