Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 780xlt
V40 -00, vanliga 1,8

Måste byta främre halvan av avgasröret (delen med flex, kat, m m).

Någon som har erfarenhet av den som skruvat.se säljer? De ligger bra i prisläge.

Nu måste jag göra en tillfällig rep av röret innan jag fått mitt nya. Framför kat är det 2 rör som går ihop till kat. Det ena är helt av nu så det låter en hel del...
Fråga: räcker det med det ena röret, dvs att jag kan plugga det ena som har gått av nu ikväll?
Kan alla avgaser gå igenom det ena röret eller hur ser det ut vid motordelen?
Användarvisningsbild
av vetten
Nej stopp där!!!

Du kan naturligtvis inte plugga igen ett rör, besiktningen kommer inte att godkänna och vad värre är!!! Inte ens bilen kommer att gilla det eftersom motorn måste kunna andas normalt, annars vore det ju onödigt med två rör som går ihop.
När man konstruerar en motor så gör man det med en "oftast" god marginal, men när man sen sätter den i en vanlig "svenssonbil" så tar man alltid ner toppeffekten till en mer alldaglig effekt men ändå tilltalande för oss :mrgreen: Det är därför vi kan optimera :twisted:
Det måste finnas massor av ok avgasrör framför kattfaen att köpa på skroten om du vill komma billigt undan. Men, billigt och begagnat är inte alltigt det billigaste i längden, eller om du tänker behålla bilen mer än ett eller två år, utan :-)-) Köp ett nytt från Skruvat eller där du kan hitta ett nytt till bra pris och skruva dit det så kommer du garanterat att känna dej lugn för det problemet framöver :-)-)

Blev lite mycket där men skyll det på Wiskyn ?:-/

Fredagskvällen blev visst Lördag såg jag nu :oops:
av 780xlt
Tack för svar

ok, det blir ett nytt från Skruvat.

Då vet jag att jag inte tillfälligt kan plugga igen. Får helt enkelt invänta leveransen från Skruvat. Beställer idag

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]

Motoroljenivå

Jag har en V 50 automat 2011 men en D 4 motor. Den[…]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej […]