Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av statteman
Hejsan alla är ny på forumet.

Har fått missljud på min v40 2.0t -02, var nere hos lokala verkstaden och han sa att de är lager i generatorn, då en ny kostade 4500:- så är jag inte så jättesugen på det. Har kollat på laga.se och andra beg del sidor, men om man söker på mitt reg nummer så får man upp generatorer från -97 och framåt som har suttit på alla olika motoralternativ, passar alla dom till min bil? finns det olika boschnummer som man ska följa på generator???
MVH
Användarvisningsbild
av #27
Åk till någon som renoverar generatorer på din ort och fråga vad dom tar, kanske billigare.

Vad har du för typ av missljud vinande, rasslande etc.
av statteman
Det är ett skrapande ljud som kommer och går, ibland ingenting ibland som ett tröskverk. Någon som vet en bra verkstad som kan renovera generator i Halmstad med omnejd?
Mvh
Användarvisningsbild
av #27
Är jävligt dålig på att förklara med text men hittade lite info.

"Med frihjul kan generatorns rotoraxeln rotera fritt i ena riktningen. Detta gör att eventuella ryck i remtransmissionen minimeras."

Den ska alltså slira åt ett håll och "dra" åt det andra hållet.
av statteman
Okej det sa mig mycket :), men tillbaka till första frågan, hur vet man om generatorn passar??
Användarvisningsbild
av #27
Du måste ha en med samma amper till att börja med.

När du är där och letar efter amper så se om du kan se något art.nr eller bosch nr, så blir det lite lättare att söka på bildelsbasen.
Pigg v70 vs slö v70

Hej. Har haft en v70n från -00 i snart 10 &a[…]

Hej! Tygmattan är blöt. Även den gr[…]

Visst kan det vara bränsleproblem.. Sen om t&[…]

V70 XC 2.4 bra motor?

En XC70 2000 med 2.4t motorn har ett Magneti-Mar[…]