Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vikingramair
Hej,

Min kupéfläkt dog förra veckan. Säkringen hel, ingenting händer, hela systemet är dött. I går (söndag) så började fläkten fungeragen igen, glapp kontakt ?
Någon som har bra förslag på vad det kan vara? Detta var första gången som det har inträffat. Känns lite osäkert med tanke på att man använder fläkten hela tiden denna tid på året..... ??:-/
Användarvisningsbild
av MartinS
Det vanligaste är ju att transistorn är trasig när själva fläkten lägger av.

Vad menar du föresten med att "hela systemet är dött"?

/Martin
av vikingramair
MartinS skrev:Det vanligaste är ju att transistorn är trasig när själva fläkten lägger av.

/Martin
Inget liv i fläkten- luft systemet dött.
Användarvisningsbild
av MartinS
vikingramair skrev:
MartinS skrev:Det vanligaste är ju att transistorn är trasig när själva fläkten lägger av.

/Martin
Inget liv i fläkten- luft systemet dött.
Det där säger mig inte så mycket mer, är det BARA fläkten eller gäller det allt du styr via ecc panelen? Du frå nog förtydliga dig lite om du skall kunna få mer hjälp, vad lyser/lyser inte, vad händer när du vrider på alla olika reglage/trycker på knappar etc.

/Martin
av vikingramair
Tror jag bara har vanlig fläkt +AC , ingen elektronisk ECC (tror jag).Det är fläkten som lagt av, hände ingenting när man vred på fläkt reglaget, 1..2...3 osv. Helt tyst m.a.o.
Fast som jag skrev tidigare så gick fläkten igång utan att något gjordes.
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]