Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av valencia1
Hej,
Volvo v40 1,8 01 jag får inte fram spolar vätska på rutan, men bak rutan funkar bra. Inget håll på behållaren,

finns det nån tryck motor på det eller nåt annat som inte trycker fram vätskan, i såna fall hur kommer man åt den?

MVH
Användarvisningsbild
av Ravi
Finns två motorer på behållaren till spolar vätskan tror jag! Kolla så att de funkar! Kolla även slangen till spolar munstyckena
Användarvisningsbild
av Micce1980
Backventilen? Om den kan ställa till med detta är det i alla fall en billig del, ca 50 kr.
Användarvisningsbild
av MechaniX
Öppna huven, låt någon spola och lyssna om pumpen går igång. Om inte kolla om pumpen får ström, får den ström så byt pump.

Det har inte frusit i slangarna..?
av valencia1
Tack för all svar

Ska kolla på det ni säger så fort jag har tid, tänkte kolla på säkringen idag om det var nåt fel med den först men instruktions boken säger att det ska finnas en till låda med säkringar inne i kupen men jag hittar inte den.

Där boken pekar finns ingenting ,bara platt yta syd väst om ratten , är det nån som vet vart den ligger ?

En fråga till ska man ta ner plast plattan från h.fram hjul huset för att komma åt hela vätska behållaren och motorerna ?

MVH
Användarvisningsbild
av vetten
Säkringsdosan sitter lite dumt till, du får kolla upp under instrumentbrädan nästan framme vid pedalerna så ser du den.
av valencia1
idag har jag lyckats ta ut spolarpumpen och all vätskan rann på mig :) men innan jag tog ut pumpen, lampan på instrumentpanelen var inte tänd men det tändes efteråt.

Första frågan är: om den (pumpen) inte funkade varför tändes inte lampan?
Andra frågan är: jag hittar inte likadant pump någonstans. var kan jag hitta? några länkar, namn..?

Bild
Detta är inte min, men likadan. Var kan man köpa nya såna här? Jag hittar bara begagnade, som den på bilden, lika dyr som ny.. :(

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]