- ons 07 dec 2011, 16:48
#595751
Hej!
Jag är så j--dra trött på min S40 2.0t -03 Automat.
Börjar från början...
1. Sakta men säkert så har bilen börjat dra mer soppa... När den var ny ca 0.8, nu ca 1.2. (Eventuellt saltat lite?)
2. Förra vintern märkte jag att det var svårt att få upp värme i kupén samt att motortempmätaren höll låg temperatur.
3.I våras började den låta lite som en diesel och snart bröla när man startade den. Oftast försvann det efter ett tag men nu hör man det alltid när man släpper gasen. Frekvensen av tickandet eller vad man ska säga, ökar med gaspådrag men hörs inte när man kommer upp i hastighet.
4. Hade den inne på 12000 mila service för någon vecka sedan. De sade att även de märkte att den lät illa. :roll: De upptäckte även att turbon inte hade något laddtryck. Några dagar senare fick de felsöka det men hittade inget och sade att den nu hade laddtryck. Men att den går dåligt och är seg. Konstaterade att det är "något" fel på den...men de hittar inget. ??:-/ De kontrollerade även värme problemen med hittade inget där heller. (Undrar om de bara öppnade huven och tittade runt medan de bad mig betala för något de inte löst)
5. Nu tycker jag nog att den t.om drar något mer än innan servicen.
Alla servicear är gjorda. Har gått strax över 12000 nu.
Vad kan det vara för fel och hur kan jag lösa det?
Jag är så j--dra trött på min S40 2.0t -03 Automat.
Börjar från början...
1. Sakta men säkert så har bilen börjat dra mer soppa... När den var ny ca 0.8, nu ca 1.2. (Eventuellt saltat lite?)
2. Förra vintern märkte jag att det var svårt att få upp värme i kupén samt att motortempmätaren höll låg temperatur.
3.I våras började den låta lite som en diesel och snart bröla när man startade den. Oftast försvann det efter ett tag men nu hör man det alltid när man släpper gasen. Frekvensen av tickandet eller vad man ska säga, ökar med gaspådrag men hörs inte när man kommer upp i hastighet.
4. Hade den inne på 12000 mila service för någon vecka sedan. De sade att även de märkte att den lät illa. :roll: De upptäckte även att turbon inte hade något laddtryck. Några dagar senare fick de felsöka det men hittade inget och sade att den nu hade laddtryck. Men att den går dåligt och är seg. Konstaterade att det är "något" fel på den...men de hittar inget. ??:-/ De kontrollerade även värme problemen med hittade inget där heller. (Undrar om de bara öppnade huven och tittade runt medan de bad mig betala för något de inte löst)
5. Nu tycker jag nog att den t.om drar något mer än innan servicen.
Alla servicear är gjorda. Har gått strax över 12000 nu.
Vad kan det vara för fel och hur kan jag lösa det?