- tis 06 dec 2011, 10:57
#595301
Hallå alla!
Har en S40 2.0T Fas 2 -01 som jag precis steg 2 trimmat hos BSR. Innan trimningen gick bilen klockrent men nu efteråt hackar motorn på högre varv när jag ger full gas. Trodde först att kopplingen inte orkade med men efter att ha läst på flera forum, påstås det att kopplingen ska orka ett steg 2.
Efter trimningen borde nu laddtrycket ligga på det dubbla (strax under 1.0 bar) och har därför en teori att en spricka på tryckslang kan vara orsaken till hackandet, att tjuvluft pyser ut just när trycket är som högst.
Annan teori är att bensinpumpen inte hinner med eller att bensinfiltret är igensatt?
Har ni haft ett liknande scenario får ni gärna dela med er om hur ni löste detta eller om ni har bättre teorier än jag så skriv!
Övrig info: mätarställning 13000 mil, inga felkoder innan trimning, inga varningslampor lyser.
Tacksam för svar!
/Martin
Har en S40 2.0T Fas 2 -01 som jag precis steg 2 trimmat hos BSR. Innan trimningen gick bilen klockrent men nu efteråt hackar motorn på högre varv när jag ger full gas. Trodde först att kopplingen inte orkade med men efter att ha läst på flera forum, påstås det att kopplingen ska orka ett steg 2.
Efter trimningen borde nu laddtrycket ligga på det dubbla (strax under 1.0 bar) och har därför en teori att en spricka på tryckslang kan vara orsaken till hackandet, att tjuvluft pyser ut just när trycket är som högst.
Annan teori är att bensinpumpen inte hinner med eller att bensinfiltret är igensatt?
Har ni haft ett liknande scenario får ni gärna dela med er om hur ni löste detta eller om ni har bättre teorier än jag så skriv!
Övrig info: mätarställning 13000 mil, inga felkoder innan trimning, inga varningslampor lyser.
Tacksam för svar!
/Martin