Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av linnet
Hello!

Ska besiktiga bilen nästa vecka och har en handbroms som kärvar. När jag bytte till vinterdäck märkte jag att handbromsen bara tog på vänster bakdäck, har läst på lite och det verkar som att man kanske skulle kunna fixa det med hjälp av rostlösning och smörjmedel (handbromsen behöver ju bara fungera tills besiktningen.. :wink: ) Tänkte göra ett desperat försök att få nån ordning på eländet, men är osäker på var pallbockarna ska placeras.. Så det vore till stor hjälp om någon kunde informera mig om det! Om någon sitter på en bild av underredet hade det varit kanon.
Detta är säkert redan klart, men vid min senaste besiktning så tog inte handbromsen på ena sidan över huvud taget. Den har alltid varit dålig på min bil, men nu hade den alltså kärvat ihop totalt trodde jag. Det visade sig att handbromsarmen gick i sitt endläge på ena sidan, och därför inte kunde spännas hårdare än så. Den sitter med en vanlig mutter och splines, så det var bara att lossa och flytta den några splineshack så tog den normaldåligt igen =)

Nu återstår bara att få den att ta tillräckligt bra för besiktning...

1 felkod kommer upp! Inget mer. Det har testats s&[…]

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]