Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej!

Jag tänkte byta min bränsletrycksregulator på min v40 är det någon som vet om det passar med en från en annan v40 utan turbo eller är det ställt på olika tryck? Har fått tips om att den kan vara boven i mina kallstarts problem.
Turbomotorer skall normalt sett ha högre tryck så jag tror inte det blir helt bra. BTR för Turbo reglerar alltså vid högre tryck.

Mvh GK
Okej, tack ska kolla upp innan jag monterar den nya. Men nu skall jag plocka bort min. Har skruvat ut skruven och lossat bränsle röret till den, men jag får inte bort den, är det bara att dra ut den eller har jag missat något?
Den är tätad med en O-ring och det skall gå att vicka loss den men är det inte 2 skruvar?

Mvh GK
Jag hittade bara en skruv på min. Den sitter på kanten av insprutsbryggan. såg att den andra varianten har 2st skruvar men hittar inte fler. vill få bort hela med plastkåpan och allt. har kollat på bilder på laga.se ser ut som man ska dra ut den men sitter fast, ska jag försöka med mejsel för att bända loss den?
Om O-ringen var så dålig finns det nog möjlighet att det läckte, har du en ny O-ring?

Mvh GK

Skulle hjälpa syrran igår att byta brom[…]

V60 sliter däck bak

https://vparts.se/se/powerflex-polyuretan-bararmsb[…]

Det är inte nedtill, under fönstren/rygg[…]

Cigg-uttag maxström?

Hur fungerar det generellt när en laddare kla[…]