Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DarkOzze
Jag skall byta strålkastar till Devil eyes.

Jag har en Volvo V40 2,0 T årm 98.

Vad jag har läst och sett så behöver man lossa Stötfångaren/Kofångaren och dra ut den en bit för att få plats att vicka ut strålkastaren.

Vad jag också har läst är att det "bara" är att lossa några bultar under och en bult vid vardera hjulhus.

Nu är det så att jag har provat att lossa dessa bultar men den måste sitta på något mer ställe. För den går inte att rubba.
Det märks knappt att jag har skruvat loss något. Det känns som detn sitter fast med något i mitten av stötdångaren?

Är det någon som vet eller har tips på hur man skall göra?
Det är bultar upp underifrån som du kans e när du tagit bort "hasskyddet", och en liten skruv i hjulhuset.

/Martin
Okej, tack!

Skall titta på de. Man behöver inte ta bort listen som sitter längs hela stötfångaren i mitten?
Tänkte om de satt några skruvar där?

Vet att de gör det på någon V70 modell.
DarkOzze skrev:Okej, tack!

Skall titta på de. Man behöver inte ta bort listen som sitter längs hela stötfångaren i mitten?
Tänkte om de satt några skruvar där?

Vet att de gör det på någon V70 modell.
Nej, det sitter bultar rakt upp nedifrån, upp i balkarna under bilen.

/Martin
Det funkar inte!!

Provade idag men den sitter som fan trots att jag har lossat de bultarna. Men de är mer än 4st underifrån, de är ju typ 6 st.

Om de är någon som är kunnig och bor nära Uddevalla får ni gärna komma och hjälpa mig =)
En skruv i varje hjulhus och två bultar per längsgående balk (två balkar), det är inga småbultar, typ 13 eller 15mm har jag för mig som du når med en förlängare till spärrskaftet.

/Martin

Kan vara så. Värt att tänka p&arin[…]

V50 T5 oljeförbrukning

M1 FS 0W40 är så top-end olja det g&ari[…]

Extra backljus V60 cc -20 LÖST!

Snyggt! Jag har samma liggandes i väntan p&ar[…]

Låter för mig som brytarehnheten i f&ou[…]