- tis 18 okt 2011, 05:55
#578013
Tjenare! Bilen i sig är då en Volvo v40 2.0t 2003
Är så att min larm/startspärrs diod har slutat blinka, Bilen är inte utrustad med larm men med startspärr.
När jag låser bilen så hörs ett klickande ljud från bilen så allt verkar ju fungera som det ska men dioden är stendöd varken blinkar eller lyser så den inikerar ju inte på något fel. Har kollat alla säkringar och dom verkar hela.
Har också testat att ta lös själva diodhållaren och ge den direkt ström från ett batteri via kontakten och då lyser dioden så dioden i sig och kretskortet m.m.
Så tänkte kolla med er om ni kanske har något tips?
Det jag tänkt kolla är om det skickas ström fram till dioden via kablaget. Men tänkte ta reda på om det finns något relä eller liknande som kan ha hakat upp sig eller liknande. Men verkar ju skumt när det klickar till efter 30 sek när man låst bilen.
Det jag vet som är enda felet i bilen i sig är att blinkers relät kan haka upp sig när det blir kallare ute och resulterar i att blinkers ej funkar. Dock funkar dom när man låser upp bilen. Samt att det kan blinka 1 gång när man slagit på blinkersen och sen funkar inte blinkersen förren bilen i sig är varm åtminstone i kupén. Inte nu extrem värmen men när det börjat bli en sådär 10-15 grader.
Varför jag tror att just det relät hakar upp sig är när det är fuktigt i bilen.
Nu har jag försökt att förklara så tydligt som möjligt och hoppas på ett svar som kan resultera i att felet åtgärdas :)
Är så att min larm/startspärrs diod har slutat blinka, Bilen är inte utrustad med larm men med startspärr.
När jag låser bilen så hörs ett klickande ljud från bilen så allt verkar ju fungera som det ska men dioden är stendöd varken blinkar eller lyser så den inikerar ju inte på något fel. Har kollat alla säkringar och dom verkar hela.
Har också testat att ta lös själva diodhållaren och ge den direkt ström från ett batteri via kontakten och då lyser dioden så dioden i sig och kretskortet m.m.
Så tänkte kolla med er om ni kanske har något tips?
Det jag tänkt kolla är om det skickas ström fram till dioden via kablaget. Men tänkte ta reda på om det finns något relä eller liknande som kan ha hakat upp sig eller liknande. Men verkar ju skumt när det klickar till efter 30 sek när man låst bilen.
Det jag vet som är enda felet i bilen i sig är att blinkers relät kan haka upp sig när det blir kallare ute och resulterar i att blinkers ej funkar. Dock funkar dom när man låser upp bilen. Samt att det kan blinka 1 gång när man slagit på blinkersen och sen funkar inte blinkersen förren bilen i sig är varm åtminstone i kupén. Inte nu extrem värmen men när det börjat bli en sådär 10-15 grader.
Varför jag tror att just det relät hakar upp sig är när det är fuktigt i bilen.
Nu har jag försökt att förklara så tydligt som möjligt och hoppas på ett svar som kan resultera i att felet åtgärdas :)