- mån 17 okt 2011, 18:21
Fick ett nytt OBD2 "verktyg" idag, och lekte lite med det, och hittade inga felkoder. Men jag läste av lite data, och ska ut och provköra någon dag för att se hur MAF funkar, då mina misstankar om att den bottnar och ger misständningar. Men blev lite fundersam över "Fuel trim bank 1 sensor 1" och "Fuel trim bank 1 sensor 2". sensor 1 ser normal ut och ger värden, och normal O2 volt data, men sensor 2 ger mig ingen data, men O2 volt datan verkar ok. Jag får inga felkoder.
Kan det vara så att min bakre lambda har gett upp, och att ECUn ignorerar det felet + att det ger misständningar? kanske ska prova läsa av andra banker och sensorer innan jag tar fler slutsatser.
Vad är nomala värden för MAF, fuel press, tändvinklar etc etc? Skulle vara kul att ha några riktvärden att gå på.
ATM steg 3.
Kan det vara så att min bakre lambda har gett upp, och att ECUn ignorerar det felet + att det ger misständningar? kanske ska prova läsa av andra banker och sensorer innan jag tar fler slutsatser.
Vad är nomala värden för MAF, fuel press, tändvinklar etc etc? Skulle vara kul att ha några riktvärden att gå på.
ATM steg 3.
Svenskt stål ska de va!