Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja som rubriken lyder så har jag ett problem med min högra strålkastare, den lyser alldeles för högt. Det enda jag har märkt är att jag tror att själva motorstyrningen till lampan på nått vis hakat upp sig, den står och låter hela tiden när man vrider på tändningen. Är det nån som vet vad man kan göra åt det?, är det bara att köpa en ny lykta och byta ut det?.

Tacksam för hjälp!
/Whitey
Användarvisningsbild
av Nexus
du kan ju börja med kolla om du ser genom lossa luckorna vad som hänt. kanske bara motorn har hoppat ur själva plasten den sitter fasthakad i på rekfektorn
Nexus skrev:du kan ju börja med kolla om du ser genom lossa luckorna vad som hänt. kanske bara motorn har hoppat ur själva plasten den sitter fasthakad i på rekfektorn
Okej, menar du själva plastluckan bakom lampan då?. Den svarta?. Vart sitter motorn fast i reflektorn då nånstans ungefär?.
Mvh/wt
Nexus skrev:ett tips öppna huven titta hur det ser ut .

Suveränt svar! Du tror inte jag redan gjort det?, tror dock våra lyktor skiljer sig åt. Om jag säger såhär ist, kan man ta bort motorn från lampan utan att ha sönder nått då?
Användarvisningsbild
av Nexus
Hur ska jag kunna veta vad du gjort för felsöka själv när du bara skriver lampan lyser högt och det låter från nivåregleringsmotorn!

Ja du kan ta bort motorn om du tar isär där den sitte ihop med reflektorn om det nu inre radan har fallit isär där.......just därav jag la upp en bild på hur det kan se ut där motorn är fast vid reflektorn!!

"T.ex får du inte kallstarta motorn p&a[…]

XC70 2016

Bilen var här hemma idag. Den gick tillbaka t[…]

Om det är Polestar optimering så ers&a[…]

Antar att du har elektriskt gasspjäll, kolla […]